• Home
  • Udostępnienie danych i wydawanie zaświadczeń Portal Miejski Tomaszów Mazowiecki
  • Home
  • Udostępnienie danych i wydawanie zaświadczeń

Udostępnienie danych

Od 1 lipca 2019 roku możliwe jest złożenie wniosku o udostępnienie danych z rejestru PESEL w dowolnym organie gminy. 

Rodzaje udostępnianych danych

Dane można uzyskać z następujących rejestrów:

  • Rejestr mieszkańców.

  • Rejestr PESEL.

  • Rejestr dowodów osobistych.

  • Dokumentacja związana z dowodem osobistym.

Sposoby składania wniosku

Wniosek można złożyć:

  • w Kancelarii Urzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim,

  • w formie dokumentu elektronicznego (konieczny podpis kwalifikowany lub Profil Zaufany).

Limit jednostkowych danych

Od 1 maja 2019 roku podmioty publiczne, które nie posiadają decyzji administracyjnej na uzyskanie dostępu do rejestru PESEL lub rejestrów mieszkańców za pomocą urządzeń teletransmisji danych, mogą uzyskać maksymalnie 300 jednostkowych danych z rejestru PESEL  i maksymalnie 300 danych jednostkowych zlokalnych rejestrów mieszkańców w danym roku kalendarzowym.

Zaświadczenie z rejestru mieszkańców/rejestru PESEL

Zaświadczenie zawierające pełny lub częściowy odpis danych dotyczących osoby przetwarzanych w rejestrze mieszkańców wydaje organ gminy prowadzący ten rejestr. Zaświadczenie zawierające pełny lub częściowy odpis danych z rejestru PESEL wydaje dowolny organ gminy. Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć osobiście lub przez pełnomocnika, legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem. Wniosek może być złożony w formie papierowej lub elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.