Udostępnienie danych
Od 1 lipca 2019 roku możliwe jest złożenie wniosku o udostępnienie danych z rejestru PESEL w dowolnym organie gminy.
Rodzaje udostępnianych danych
Dane można uzyskać z następujących rejestrów:
Sposoby składania wniosku
Wniosek można złożyć:
-
w Kancelarii Urzędu Miasta w Tomaszowie Mazowieckim,
-
w formie dokumentu elektronicznego (konieczny podpis kwalifikowany lub Profil Zaufany).
Limit jednostkowych danych
Od 1 maja 2019 roku podmioty publiczne, które nie posiadają decyzji administracyjnej na uzyskanie dostępu do rejestru PESEL lub rejestrów mieszkańców za pomocą urządzeń teletransmisji danych, mogą uzyskać maksymalnie 300 jednostkowych danych z rejestru PESEL i maksymalnie 300 danych jednostkowych zlokalnych rejestrów mieszkańców w danym roku kalendarzowym.
Zaświadczenie z rejestru mieszkańców/rejestru PESEL
Zaświadczenie zawierające pełny lub częściowy odpis danych dotyczących osoby przetwarzanych w rejestrze mieszkańców wydaje organ gminy prowadzący ten rejestr. Zaświadczenie zawierające pełny lub częściowy odpis danych z rejestru PESEL wydaje dowolny organ gminy. Wniosek o wydanie zaświadczenia można złożyć osobiście lub przez pełnomocnika, legitymującego się pisemnym pełnomocnictwem. Wniosek może być złożony w formie papierowej lub elektronicznej, opatrzonej kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym.