• Home
  • Wydział Strategii, Rozwoju i Inwestycji Portal Miejski Tomaszów Mazowiecki

Wydział Strategii, Rozwoju i Inwestycji

Kontakt z wydziałem:
44 726 25 57, 44 726 25 58, 44 726 25 68, 44 726 25 67, 44 726 25 89
Dyrektor: Adam Koziełek 


Do zadań Wydziału Strategii, Rozwoju i Inwestycji należy w szczególności:

  1. prowadzenie całokształtu spraw związanych z pozyskiwaniem funduszy ze środków zewnętrznych na zadania inwestycyjne, w tym przy współpracy z podmiotami zewnętrznymi, którym zlecono wykonanie usługi, obejmujących między innymi:

  1. opracowywanie wniosków i projektów,

  2. zarządzanie projektem w trakcie realizacji,

  3. zarządzanie merytoryczne oraz finansowe projektem w ścisłej współpracy z Wydziałem Finansowo-Księgowym,

  4. dokonywanie rozliczeń finansowych ze wszystkimi instytucjami biorącymi udział w projekcie, jak również z Instytucją Pośredniczącą w ścisłej współpracy z Wydziałem Finansowo-Księgowym,

  5. ostateczne wdrożenie i eksploatacja projektu,

  6. konsultowanie zakresu prac i poszczególnych działań projektu z jednostkami, instytucjami, komórkami organizacyjnymi biorącymi udział w projekcie,

  7. sporządzanie wszelkiej sprawozdawczości projektu,

  8. zarządzanie zmianami w projekcie;

  1. inicjowanie projektów i działań prorozwojowych, w tym opracowywanie planów rozwojowych miasta; 

  2. koordynowanie procesów wynikających z działań o których mowa w punkcie 2, ich monitorowanie i nadzór, w tym monitorowanie spójności planów budżetowych z planami strategicznymi;

  3. informowanie zainteresowane komórki organizacyjne i podległe jednostki o programach i procedurach otrzymywania środków pomocowych;

  4. wsparcie komórek organizacyjnych w zakresie opracowywania wniosków o finansowanie przygotowanych projektów ze środków zewnętrznych;

  5. pomoc, doradztwo i współpraca przy sporządzaniu wniosków i realizacji programów przez jednostki organizacyjne;

  6. opiniowanie dokumentów związanych z rozwojem miasta, przygotowywanych przez inne komórki organizacyjne Urzędu i podległe jednostki organizacyjne, w tym opiniowanie dokumentów związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych;

  7. nawiązywanie kontaktów z inwestorami oraz współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i podległymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie merytorycznej obsługi inwestorów i promocji terenów inwestycyjnych oraz pomocy przedsiębiorcom działającym na lokalnym rynku pracy;

  8. organizowanie spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami oraz podmiotami społecznymi i gospodarczymi, a także udzielanie informacji i pomocy w zakresie realizacji działań prorozwojowych na terenie miasta;

  9. inicjowanie i koordynacja działań na rzecz współpracy o charakterze społeczno- gospodarczym z jednostkami samorządu terytorialnego oraz z gminami i regionami zagranicznymi; 

  10. wdrażanie, koordynacja i realizacja działań Urzędu w zakresie określonym w ustawie o partnerstwie publiczno-prywatnym;

  11. przygotowywanie strategicznych dokumentów dotyczących rewitalizacji miasta, a w szczególności programu rewitalizacji miasta oraz nadzór nad wszystkimi sprawami dotyczącymi realizacji programu rewitalizacji miasta, w tym prowadzenie konsultacji społecznych oraz koordynacja programów wspierających realizację programu rewitalizacji miasta,  także monitoring realizacji programu;

  12. monitoring procesu wdrażania i ewaluacji Planu Rozwoju Lokalnego i Planu Rozwoju Instytucjonalnego Tomaszowa Mazowieckiego;

  13. przygotowywanie i zlecanie opracowań dla potrzeb aplikowania o dofinansowanie inwestycji ze środków pozabudżetowych, w szczególności: wniosków, studiów wykonalności, analiz finansowych, decyzji;

  14. wykonywanie całokształtu spraw związanych z budżetem obywatelskim;

  15. koordynacja spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych w oparciu o harmonogramy zamówień publicznych na roboty budowlane, usługi i dostawy złożone przez komórki organizacyjne Urzędu;

  16. prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie kompletnych wniosków o zamówienie publiczne przedłożonych przez poszczególne komórki organizacyjne, przy ścisłej współpracy z wnioskodawcami;

  17. prowadzenie postępowań udzielania zamówień zwolnionych z obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (z wyłączeniem zamówień udzielanych przez komórki organizacyjne na podstawie odrębnego regulaminu);

  18. udział w posiedzeniach, pracach oraz merytoryczna obsługa Stałej Komisji Przetargowej;

  19. przygotowanie, w uzgodnieniu z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Urzędu, wystąpień oraz wniosków związanych z udzielaniem i realizacją zamówień;

  20. przygotowywanie, w uzgodnieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu, odpowiedzi na wniesione pytania, wnioski, odwołania;

  21. udział w rozprawach przed Krajowa Izbą Odwoławczą;

  22. opiniowanie i weryfikowanie programów na rzecz budowy, rozbudowy i modernizacji miejskiej infrastruktury technicznej we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi;

  23. zlecanie opracowań koncepcyjnych planowanych inwestycji, kompleksowych dokumentacji technicznych, specjalistycznych opracowań, ekspertyz i opinii;

  24. koordynowanie wykonawstwa oraz zapewnienie obsługi i nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji w celu zapewnienia ich prawidłowego przebiegu i zakończenia;

  25. odbiory i rozliczanie rzeczowo-finansowe realizowanych inwestycji oraz przekazanie ich do eksploatacji;

  26. prowadzenie kont analitycznych dla poszczególnych zadań inwestycyjnych w zakresie wydatków i kosztów dla potrzeb sprawozdawczości;

  27. rozliczanie przy udziale Wydziału Finansowo-Księgowego dofinansowania inwestycji uzyskanego z środków pozabudżetowych;

  28. koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi prowadzonymi w gminnych jednostkach organizacyjnych;

  29. inwentaryzacja realizowanej infrastruktury technicznej;

  30. współpraca w zakresie planowanych i realizowanych inwestycji z gestorami sieci gazowych, elektro-energetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych oraz zarządcami dróg;

  31. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń o rewitalizacji;

  32. obsługa w zakresie rozpatrywania wniosków o dotację dla organizacji ogrodów działkowych (sporządzanie umów, przekazywanie i rozliczanie);

  33. prowadzenie spraw związanych z udzieleniem dotacji Powiatowi Tomaszowskiemu, w tym ich rozliczanie;

  34. prowadzenie Lokalnego Punktu Informacji Gospodarczej, do którego zadań należy realizacja działań ujętych w projekcie pod nazwą: „Kompleksowa promocja potencjału gospodarczego Miasta Tomaszowa Mazowieckiego i Powiatu Tomaszowskiego”, współfinansowanego w ramach II Osi Priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.

Wydział Strategii, Rozwoju i Inwestycji

Kontakt z wydziałem:
44 726 25 57, 44 726 25 58, 44 726 25 68, 44 726 25 67, 44 726 25 89
Dyrektor: Adam Koziełek 


Do zadań Wydziału Strategii, Rozwoju i Inwestycji należy w szczególności:

  1. prowadzenie całokształtu spraw związanych z pozyskiwaniem funduszy ze środków zewnętrznych na zadania inwestycyjne, w tym przy współpracy z podmiotami zewnętrznymi, którym zlecono wykonanie usługi, obejmujących między innymi:

  1. opracowywanie wniosków i projektów,

  2. zarządzanie projektem w trakcie realizacji,

  3. zarządzanie merytoryczne oraz finansowe projektem w ścisłej współpracy z Wydziałem Finansowo-Księgowym,

  4. dokonywanie rozliczeń finansowych ze wszystkimi instytucjami biorącymi udział w projekcie, jak również z Instytucją Pośredniczącą w ścisłej współpracy z Wydziałem Finansowo-Księgowym,

  5. ostateczne wdrożenie i eksploatacja projektu,

  6. konsultowanie zakresu prac i poszczególnych działań projektu z jednostkami, instytucjami, komórkami organizacyjnymi biorącymi udział w projekcie,

  7. sporządzanie wszelkiej sprawozdawczości projektu,

  8. zarządzanie zmianami w projekcie;

  1. inicjowanie projektów i działań prorozwojowych, w tym opracowywanie planów rozwojowych miasta; 

  2. koordynowanie procesów wynikających z działań o których mowa w punkcie 2, ich monitorowanie i nadzór, w tym monitorowanie spójności planów budżetowych z planami strategicznymi;

  3. informowanie zainteresowane komórki organizacyjne i podległe jednostki o programach i procedurach otrzymywania środków pomocowych;

  4. wsparcie komórek organizacyjnych w zakresie opracowywania wniosków o finansowanie przygotowanych projektów ze środków zewnętrznych;

  5. pomoc, doradztwo i współpraca przy sporządzaniu wniosków i realizacji programów przez jednostki organizacyjne;

  6. opiniowanie dokumentów związanych z rozwojem miasta, przygotowywanych przez inne komórki organizacyjne Urzędu i podległe jednostki organizacyjne, w tym opiniowanie dokumentów związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych;

  7. nawiązywanie kontaktów z inwestorami oraz współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i podległymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie merytorycznej obsługi inwestorów i promocji terenów inwestycyjnych oraz pomocy przedsiębiorcom działającym na lokalnym rynku pracy;

  8. organizowanie spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami oraz podmiotami społecznymi i gospodarczymi, a także udzielanie informacji i pomocy w zakresie realizacji działań prorozwojowych na terenie miasta;

  9. inicjowanie i koordynacja działań na rzecz współpracy o charakterze społeczno- gospodarczym z jednostkami samorządu terytorialnego oraz z gminami i regionami zagranicznymi; 

  10. wdrażanie, koordynacja i realizacja działań Urzędu w zakresie określonym w ustawie o partnerstwie publiczno-prywatnym;

  11. przygotowywanie strategicznych dokumentów dotyczących rewitalizacji miasta, a w szczególności programu rewitalizacji miasta oraz nadzór nad wszystkimi sprawami dotyczącymi realizacji programu rewitalizacji miasta, w tym prowadzenie konsultacji społecznych oraz koordynacja programów wspierających realizację programu rewitalizacji miasta,  także monitoring realizacji programu;

  12. monitoring procesu wdrażania i ewaluacji Planu Rozwoju Lokalnego i Planu Rozwoju Instytucjonalnego Tomaszowa Mazowieckiego;

  13. przygotowywanie i zlecanie opracowań dla potrzeb aplikowania o dofinansowanie inwestycji ze środków pozabudżetowych, w szczególności: wniosków, studiów wykonalności, analiz finansowych, decyzji;

  14. wykonywanie całokształtu spraw związanych z budżetem obywatelskim;

  15. koordynacja spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych w oparciu o harmonogramy zamówień publicznych na roboty budowlane, usługi i dostawy złożone przez komórki organizacyjne Urzędu;

  16. prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie kompletnych wniosków o zamówienie publiczne przedłożonych przez poszczególne komórki organizacyjne, przy ścisłej współpracy z wnioskodawcami;

  17. prowadzenie postępowań udzielania zamówień zwolnionych z obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (z wyłączeniem zamówień udzielanych przez komórki organizacyjne na podstawie odrębnego regulaminu);

  18. udział w posiedzeniach, pracach oraz merytoryczna obsługa Stałej Komisji Przetargowej;

  19. przygotowanie, w uzgodnieniu z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Urzędu, wystąpień oraz wniosków związanych z udzielaniem i realizacją zamówień;

  20. przygotowywanie, w uzgodnieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu, odpowiedzi na wniesione pytania, wnioski, odwołania;

  21. udział w rozprawach przed Krajowa Izbą Odwoławczą;

  22. opiniowanie i weryfikowanie programów na rzecz budowy, rozbudowy i modernizacji miejskiej infrastruktury technicznej we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi;

  23. zlecanie opracowań koncepcyjnych planowanych inwestycji, kompleksowych dokumentacji technicznych, specjalistycznych opracowań, ekspertyz i opinii;

  24. koordynowanie wykonawstwa oraz zapewnienie obsługi i nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji w celu zapewnienia ich prawidłowego przebiegu i zakończenia;

  25. odbiory i rozliczanie rzeczowo-finansowe realizowanych inwestycji oraz przekazanie ich do eksploatacji;

  26. prowadzenie kont analitycznych dla poszczególnych zadań inwestycyjnych w zakresie wydatków i kosztów dla potrzeb sprawozdawczości;

  27. rozliczanie przy udziale Wydziału Finansowo-Księgowego dofinansowania inwestycji uzyskanego z środków pozabudżetowych;

  28. koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi prowadzonymi w gminnych jednostkach organizacyjnych;

  29. inwentaryzacja realizowanej infrastruktury technicznej;

  30. współpraca w zakresie planowanych i realizowanych inwestycji z gestorami sieci gazowych, elektro-energetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych oraz zarządcami dróg;

  31. prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń o rewitalizacji;

  32. obsługa w zakresie rozpatrywania wniosków o dotację dla organizacji ogrodów działkowych (sporządzanie umów, przekazywanie i rozliczanie);

  33. prowadzenie spraw związanych z udzieleniem dotacji Powiatowi Tomaszowskiemu, w tym ich rozliczanie;

  34. prowadzenie Lokalnego Punktu Informacji Gospodarczej, do którego zadań należy realizacja działań ujętych w projekcie pod nazwą: „Kompleksowa promocja potencjału gospodarczego Miasta Tomaszowa Mazowieckiego i Powiatu Tomaszowskiego”, współfinansowanego w ramach II Osi Priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.