-
inicjowanie projektów i działań prorozwojowych, w tym opracowywanie planów rozwojowych miasta;
-
koordynowanie procesów wynikających z działań o których mowa w punkcie 2, ich monitorowanie i nadzór, w tym monitorowanie spójności planów budżetowych z planami strategicznymi;
-
informowanie zainteresowane komórki organizacyjne i podległe jednostki o programach i procedurach otrzymywania środków pomocowych;
-
wsparcie komórek organizacyjnych w zakresie opracowywania wniosków o finansowanie przygotowanych projektów ze środków zewnętrznych;
-
pomoc, doradztwo i współpraca przy sporządzaniu wniosków i realizacji programów przez jednostki organizacyjne;
-
opiniowanie dokumentów związanych z rozwojem miasta, przygotowywanych przez inne komórki organizacyjne Urzędu i podległe jednostki organizacyjne, w tym opiniowanie dokumentów związanych z pozyskiwaniem środków zewnętrznych;
-
nawiązywanie kontaktów z inwestorami oraz współpraca z innymi komórkami organizacyjnymi Urzędu i podległymi jednostkami organizacyjnymi w zakresie merytorycznej obsługi inwestorów i promocji terenów inwestycyjnych oraz pomocy przedsiębiorcom działającym na lokalnym rynku pracy;
-
organizowanie spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami oraz podmiotami społecznymi i gospodarczymi, a także udzielanie informacji i pomocy w zakresie realizacji działań prorozwojowych na terenie miasta;
-
inicjowanie i koordynacja działań na rzecz współpracy o charakterze społeczno- gospodarczym z jednostkami samorządu terytorialnego oraz z gminami i regionami zagranicznymi;
-
wdrażanie, koordynacja i realizacja działań Urzędu w zakresie określonym w ustawie o partnerstwie publiczno-prywatnym;
-
przygotowywanie strategicznych dokumentów dotyczących rewitalizacji miasta, a w szczególności programu rewitalizacji miasta oraz nadzór nad wszystkimi sprawami dotyczącymi realizacji programu rewitalizacji miasta, w tym prowadzenie konsultacji społecznych oraz koordynacja programów wspierających realizację programu rewitalizacji miasta, także monitoring realizacji programu;
-
monitoring procesu wdrażania i ewaluacji Planu Rozwoju Lokalnego i Planu Rozwoju Instytucjonalnego Tomaszowa Mazowieckiego;
-
przygotowywanie i zlecanie opracowań dla potrzeb aplikowania o dofinansowanie inwestycji ze środków pozabudżetowych, w szczególności: wniosków, studiów wykonalności, analiz finansowych, decyzji;
-
wykonywanie całokształtu spraw związanych z budżetem obywatelskim;
-
koordynacja spraw związanych z udzielaniem zamówień publicznych w oparciu o harmonogramy zamówień publicznych na roboty budowlane, usługi i dostawy złożone przez komórki organizacyjne Urzędu;
-
prowadzenie postępowań o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie kompletnych wniosków o zamówienie publiczne przedłożonych przez poszczególne komórki organizacyjne, przy ścisłej współpracy z wnioskodawcami;
-
prowadzenie postępowań udzielania zamówień zwolnionych z obowiązku stosowania ustawy Prawo zamówień publicznych (z wyłączeniem zamówień udzielanych przez komórki organizacyjne na podstawie odrębnego regulaminu);
-
udział w posiedzeniach, pracach oraz merytoryczna obsługa Stałej Komisji Przetargowej;
-
przygotowanie, w uzgodnieniu z właściwymi merytorycznie komórkami organizacyjnymi Urzędu, wystąpień oraz wniosków związanych z udzielaniem i realizacją zamówień;
-
przygotowywanie, w uzgodnieniu z właściwymi komórkami organizacyjnymi Urzędu, odpowiedzi na wniesione pytania, wnioski, odwołania;
-
udział w rozprawach przed Krajowa Izbą Odwoławczą;
-
opiniowanie i weryfikowanie programów na rzecz budowy, rozbudowy i modernizacji miejskiej infrastruktury technicznej we współpracy z komórkami organizacyjnymi Urzędu i gminnymi jednostkami organizacyjnymi;
-
zlecanie opracowań koncepcyjnych planowanych inwestycji, kompleksowych dokumentacji technicznych, specjalistycznych opracowań, ekspertyz i opinii;
-
koordynowanie wykonawstwa oraz zapewnienie obsługi i nadzoru inwestorskiego nad realizacją inwestycji w celu zapewnienia ich prawidłowego przebiegu i zakończenia;
-
odbiory i rozliczanie rzeczowo-finansowe realizowanych inwestycji oraz przekazanie ich do eksploatacji;
-
prowadzenie kont analitycznych dla poszczególnych zadań inwestycyjnych w zakresie wydatków i kosztów dla potrzeb sprawozdawczości;
-
rozliczanie przy udziale Wydziału Finansowo-Księgowego dofinansowania inwestycji uzyskanego z środków pozabudżetowych;
-
koordynacja i nadzór nad pracami remontowymi prowadzonymi w gminnych jednostkach organizacyjnych;
-
inwentaryzacja realizowanej infrastruktury technicznej;
-
współpraca w zakresie planowanych i realizowanych inwestycji z gestorami sieci gazowych, elektro-energetycznych, wodociągowych, kanalizacyjnych oraz zarządcami dróg;
-
prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zaświadczeń o rewitalizacji;
-
obsługa w zakresie rozpatrywania wniosków o dotację dla organizacji ogrodów działkowych (sporządzanie umów, przekazywanie i rozliczanie);
-
prowadzenie spraw związanych z udzieleniem dotacji Powiatowi Tomaszowskiemu, w tym ich rozliczanie;
-
prowadzenie Lokalnego Punktu Informacji Gospodarczej, do którego zadań należy realizacja działań ujętych w projekcie pod nazwą: „Kompleksowa promocja potencjału gospodarczego Miasta Tomaszowa Mazowieckiego i Powiatu Tomaszowskiego”, współfinansowanego w ramach II Osi Priorytetowej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Łódzkiego na lata 2014-2020 ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.