Kontakt: 44 7262529, 44 7262531

Do zadań Kancelarii Prezydenta Miasta należy w szczególności:

  1. prowadzenie sekretariatu i spraw związanych z obsługą Prezydenta, Zastępców Prezydenta i Sekretarza Miasta oraz wykonywanie zadań związanych z funkcjami reprezentacyjnymi;

  2. bieżąca obsługa i koordynowanie działań w zakresie załatwiania indywidualnych spraw mieszkańców, w tym skarg, wniosków i interwencji składanych przez mieszkańców w dni przyjęć przez Prezydenta Miasta, Zastępców Prezydenta oraz Sekretarza Miasta; 

  3. prowadzenie rejestru korespondencji wpływającej do kierownictwa Urzędu oraz przekazywanie jej właściwym komórkom organizacyjnym Urzędu i gminnym jednostkom organizacyjnym;

  4. sporządzanie sprawozdań z prac Prezydenta Miasta między sesjami i przekazywanie ich do Biura Rady Miejskiej;

  5. uczestniczenie w pracach dotyczących przeprowadzania wyborów i referendów;

  6. prowadzenie centralnego rejestru zarządzeń Prezydenta Miasta i rozdysponowywanie ich odpowiednim komórkom organizacyjnym;

  7. nadzorowanie niezwłocznego przekazywania Zarządzeń Prezydenta Miasta do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej;

  8. przesyłanie aktów normatywnych Prezydenta Miasta do odpowiednich organów nadzoru: Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi;

  9. uczestniczenie w procesie składania oświadczeń majątkowych Prezydentowi Miasta.