Wydział Spraw Społecznych i Rodziny

Kontakt z wydziałem:

Tel. 44 724 23 11 wew. 574, 575, 44 726 25 74
Wanda Rybak - dyrektor 

 


Do zadań Wydziału Spraw Społecznych i Promocji Zdrowia należy w szczególności:

  1. podejmowanie działań wynikających ze Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Miasta Tomaszowa Mazowieckiego;

  2. opracowywanie i realizacja miejskich programów profilaktyki i rozwiązywania problemów uzależnień dotyczących alkoholizmu i narkomanii oraz sporządzanie sprawozdań z ich realizacji;

  3. realizacja zadań wynikających z ustawy o Karcie Dużej Rodziny oraz koordynacja Programu działań na rzecz rodzin wielodzietnych pod nazwą „Tomaszowska Karta Dużej Rodziny 3+”;

  4. realizacja zadań wynikających z Programu „Tomaszowska Karta Mieszkańca”;

  5. realizacja zadań wynikających z ustawy o opiece nad dziećmi w wieku do lat 3;

  6. realizacja zadań wynikających z ustawy o wspieraniu rodziny i pieczy zastępczej;

  7. podejmowanie działań z zakresu profilaktyki i promocji zdrowia;

  8. opiniowanie wniosków w przedmiocie utworzenia apteki ogólnodostępnej z punktu widzenia dostępności świadczonych usług;

  9. koordynacja i realizacja zadań wynikających z programu na rzecz osób starszych, w szczególności współpraca i obsługa Tomaszowskiej Rady Seniorów;

  10. realizacja zadań w zakresie poprawy bezpieczeństwa miasta;

  11. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi oraz współdziałanie z Miejską Komisją Rozwiązywania Problemów Alkoholowych;

  12. prowadzenie spraw wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, a w szczególności zlecanie zadań publicznych i ich realizacja;

  13. prowadzenie spraw związanych ze współpracą z organizacjami pozarządowymi, grupami nieformalnymi i instytucjami oraz koordynacja prac komórek organizacyjnych Urzędu w tym zakresie;

  14. prowadzenie bieżącej koordynacji działań oraz współpraca z organami doradczymi w sferze publicznej, w tym z Radą Działalności Pożytku Publicznego;

  15. współpraca przy realizacji budżetu obywatelskiego;

  16. współudział w realizacji zadań wynikających z ustawy o pomocy społecznej i przeciwdziałaniu przemocy w rodzinie;

  17. wspieranie działań aktywności społecznej młodzieży;

  18. współpraca z Ośrodkiem Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych w zakresie porozumień międzygminnych dotyczących ochrony zdrowia;

  19. współpraca i wykonywanie czynności nadzoru merytorycznego wobec Ośrodka Rehabilitacji Dzieci Niepełnosprawnych, Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej oraz Samorządowego Żłobka nr 1.