Biuro Rady Miejskiej


Kontakt: 44 726 25 22 
kierownik Bogusława Smejda

Do zadań Biura Rady Miejskiej należy w szczególności:

  1. kompleksowa obsługa organizacyjno-techniczna Rady Miejskiej i jej komisji;

  2. sporządzanie protokołów z obrad sesji Rady Miejskiej i jej komisji;

  3. zapewnienie niezbędnej pomocy techniczno-organizacyjnej radnym w sprawowaniu przez nich mandatów, m.in. w zakresie organizacji dyżurów i spotkań radnych z wyborcami oraz organizowania szkoleń i wyjazdów służbowych;

  4. opracowywanie harmonogramów, projektów planów pracy i terminarzy posiedzeń Rady Miejskiej i jej komisji, sporządzanie sprawozdań z realizacji planu pracy Rady Miejskiej i jej komisji, a także sprawozdań z działalności przewodniczącego i wiceprzewodniczących Rady Miejskiej;

  5. prowadzenie rejestrów projektów uchwał, uchwał i zbioru aktów prawnych wydawanych przez Radę Miejską oraz prowadzenie rejestru interpelacji, zapytań i wniosków radnych;

  6. sporządzanie okresowych informacji na temat realizacji uchwał Rady Miejskiej;

  7. przesyłanie uchwał Rady Miejskiej do odpowiednich organów nadzoru oraz do publikacji uchwał w sposób określony odrębnymi przepisami;

  8. prowadzenie rejestru skarg i petycji rozpatrywanych przez Radę Miejską oraz wykonywanie czynności związanych z rozpatrzeniem skarg i petycji;

  9. współpraca z Młodzieżową Radą Miasta w zakresie działalności statutowej;

  10. prowadzenie spraw związanych z nadawaniem tytułu Honorowego Obywatelstwa Miasta Tomaszowa Mazowieckiego oraz tytułu „Zasłużony dla Miasta Tomaszowa Mazowieckiego”;

  11. współudział w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów oraz referendów i wyborów ławników sądów powszechnych;

  12. współpraca z Biurem Kontroli w zakresie udzielania odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz wnioski komisji Rady Miejskiej;

  13. koordynacja składania oświadczeń majątkowych przez radnych.