Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Wydział Gospodarki Nieruchomościami

Budynek A, P.O.W 10/16

Kontakt : 044 726 26 20, 044 726 26 44, 044 726 26 89, 044 726 26 21, 044 726 26 46

Mail: wgn@tomaszow-maz.pl

Adelajda Karp – Dyrektor Wydziału Gospodarki Nieruchomościami

Do zadań Wydziału Gospodarki Nieruchomościami należy w szczególności:

  1. pozyskiwanie gruntów do zasobu miejskiego;
  2. ustalanie opłat za wieczyste użytkowanie, zarząd i użytkowanie nieruchomości oraz aktualizacja opłat z tytułu użytkowania wieczystego nieruchomości;
  3. ustalanie i pobieranie opłat adiacenckich;
  4. prowadzenie spraw związanych z oddawaniem nieruchomości w trwały zarząd oraz w użyczenie;
  5. przygotowywanie projektów zarządzeń w sprawie prawa pierwokupu;
  6. załatwianie spraw w zakresie nadawania nazw ulicom i placom oraz nadawanie numeracji porządkowej;
  7. załatwianie spraw w zakresie użytkowania terenów przez ogródki działkowe;
  8. prowadzenie spraw dotyczących sprzedaży nieruchomości w trybie przetargowym i bezprzetargowym;
  9. prowadzenie spraw w zakresie przekształcania prawa użytkowania wieczystego ustanowionego na nieruchomości w prawo własności;
  10. prowadzenie spraw związanych z odszkodowaniem za przejmowane grunty wydzielone pod budowę ulic;
  11. prowadzenie spraw związanych z wydzierżawianiem gruntów stanowiących własność gminy w trybie przetargowym i bezprzetargowym;
  12. przekazywanie nieruchomości między jednostkami samorządu terytorialnego oraz Skarbem Państwa;
  13. wnoszenie aportem nieruchomości do spółek z udziałem gminy oraz nabywanie udziałów od spółek prawa handlowego;
  14. prowadzenie całości działań związanych z utworzeniem stref ekonomicznych na terenie miasta;
  15. prowadzenie spraw związanych z uwłaszczeniem komunalnym osób prawnych;
  16. prowadzenie czynności związanych ze scalaniem i podziałem nieruchomości na działki budowlane oraz rozliczanie kosztów w tym zakresie;
  17. wydawanie opinii w sprawie nabywania nieruchomości przez cudzoziemców;
  18. podejmowanie całokształtu czynności w zakresie występowania do Wojewody Łódzkiego o wyrażenie zgody na przejęcie mienia na rzecz gminy;
  19. regulacja stanów prawnych nieruchomości podlegających komunalizacji oraz opracowywanie sprawozdań z przebiegu prac komunalizacyjnych dla potrzeb Rady Miejskiej i Komisji Inwentaryzacyjnej Rady Miejskiej;
  20. wydawanie postanowień opiniujących projekty podziałów nieruchomości oraz decyzji administracyjnych zatwierdzających podziały nieruchomości;
  21. prowadzenie spraw związanych z rozgraniczeniem nieruchomości;
  22. wydawanie postanowień opiniujących projekty podziałów nieruchomości oraz decyzji administracyjnych zatwierdzających podziały nieruchomości;
  23. prowadzenie scaleń i podziału gruntów komunalnych;
  24. prowadzenie spraw związanych ze wspólnotami gruntowymi oraz wykonywanie prawa pierwokupu w przypadku ich sprzedaży;
  25. prowadzenie spraw w zakresie prawidłowego zagospodarowania, ochrony i rekultywacji gruntów rolnych i leśnych;
  26. prowadzenie spraw z zakresu spisu rolnego;
  27. opiniowanie spraw związanych ze zwrotem nieruchomości przejętych na rzecz Skarbu Państwa;
  28. prowadzenie spraw związanych z czasowym zajmowaniem nieruchomości komunalnych na cele inwestycyjne;
  29. prowadzenie spraw związanych z wyrażaniem zgody na budowę urządzeń infrastruktury technicznej na działkach komunalnych oraz na budowę budynków w granicy z działkami komunalnymi;
  30. prowadzenie spraw z zakresu służebności gruntowych i służebności przesyłu na działkach komunalnych;
  31. prowadzenie działań związanych z realizacją roszczeń właścicieli i użytkowników wieczystych gruntów w związku z uchwaleniem albo zmianą planu miejscowego;
  32. prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem lokalami wchodzącymi w skład gminnego zasobu mieszkaniowego, a także inicjowanie działań mających na celu zaspokojenie potrzeb mieszkaniowych w szczególności w zakresie lokali socjalnych;
  33. współdziałanie z Tomaszowskim Towarzystwem Budownictwa Społecznego w sprawach gospodarki lokalowej, przydziału lokali komunalnych oraz w zakresie wspólnot mieszkaniowych;
  34. współpraca ze spółdzielniami mieszkaniowymi i innymi instytucjami w sprawach gospodarki mieszkaniowej;
  35. współpraca z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej, Tomaszowskim Kołem Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta w zakresie rozwiązywania problemów bezdomności i łagodzenia jej skutków;
  36. prowadzenie spraw związanych z realizacją wyroków sądowych o eksmisję osób z lokali mieszkalnych oraz odpowiedzialnością odszkodowawczą gminy za niedostarczenie lokalu socjalnego lub pomieszczenia tymczasowego;
  37. sporządzanie zestawień danych dotyczących czynszów najmu lokali mieszkalnych nienależących do publicznego zasobu mieszkaniowego, położonych na obszarze gminy;
  38. prowadzenie spraw związanych z potwierdzaniem zawarcia umów dzierżawy gruntów rolnych zgodnie z ustawą o ubezpieczeniu społecznym rolników.