-
prowadzenie ewidencji pieczęci, tablic urzędowych;
-
prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem majątku miasta;
-
zabezpieczenie pomieszczeń biurowych i ich właściwe wyposażenie w sprzęt, maszyny biurowe, kancelaryjne oraz w środki czystości;
-
planowanie i realizacja zakupów inwestycyjnych, w tym sprzętu komputerowego i oprogramowania na potrzeby Urzędu;
-
opracowywanie planów modernizacyjnych i remontów w pomieszczeniach Urzędu oraz nadzór nad ich wykonawstwem;
-
zabezpieczenie mienia Urzędu;
-
prowadzenie książek obiektów budowlanych Urzędu;
-
naprawa sprzętu i przedmiotów będących na wyposażeniu komórek organizacyjnych;
-
zabezpieczenie potrzeb Prezydenta Miasta i Urzędu w zakresie transportu osobowego;
-
dokonywanie prenumeraty prasy, dzienników urzędowych, wydawnictw fachowych, prowadzenie rejestru zasobów bibliotecznych;
-
prowadzenie spraw związanych z eksploatacją sieci telefonicznej Urzędu;
-
organizacja i nadzór nad utrzymaniem porządku w budynkach Urzędu oraz w ich obrębie;
-
współpraca w wykonywaniu zadań związanych z obroną cywilną miasta;
-
uczestniczenie w pracach dotyczących przeprowadzania wyborów i referendów;
-
administrowanie obiektem „Przystań Miejska”, a także prowadzenie ewidencji tego obiektu;
-
obsługa administracyjna słupów ogłoszeniowych stanowiących własność gminy we współpracy z Zarządem Dróg i Utrzymania Miasta w Tomaszowie Mazowieckim;
-
wykonywanie całokształtu zadań związanych z administrowaniem nieruchomości położonej w Tomaszowie Mazowieckim przy Pl. Kościuszki 24 oraz organizacja i nadzór nad utrzymaniem porządku wokół nieruchomości położonej przy ul. Św. Antoniego 55;
-
prowadzenie Kancelarii Ogólnej, do zadań której należy w szczególności przyjmowanie, wysyłanie, rejestracja, segregacja oraz przekazywanie korespondencji, a także obsługa centrali telefonicznej i faksu;
-
prowadzenie Punktu Informacyjnego, do zadań którego należy w szczególności zapewnienie podstawowej obsługi obywateli w ich kontaktach z Urzędem (informacja o zakresie kompetencji komórek organizacyjnych Urzędu, o rodzaju, miejscu i trybie załatwiania poszczególnych spraw);
-
prowadzenie ksiąg inwentarzowych środków trwałych, których gospodarowanie zostało powierzone Wydziałowi w formie elektronicznej kartoteki ilościowo-wartościowej środków trwałych;
-
okresowe uzgadnianie zapisów w księgach inwentarzowych środków trwałych prowadzonych w Wydziale z zapisami w ewidencji analitycznej środków trwałych prowadzonej w Wydziale Finansowo-Księgowym;
-
oznaczanie środków trwałych ujętych w księgach inwentarzowych środków trwałych oraz pozostałych środków trwałych ujętych w ewidencji analitycznej pozostałych środków trwałych prowadzonej w Wydziale;
-
prowadzenie ewidencji analitycznej pozostałych środków trwałych będących w użytkowaniu Urzędu i objętych ewidencją bilansową Urzędu oraz księgi inwentarzowej obcych pozostałych środków trwałych, których gospodarowanie zostało powierzone Wydziałowi;
-
prowadzenie ewidencji analitycznej pozostałych środków trwałych niskocennych użytkowanych przez komórki organizacyjne i ujętych ewidencją pozabilansową Urzędu;
-
okresowe uzgadnianie zapisów w ewidencji analitycznej pozostałych środków trwałych prowadzonej w Wydziale z zapisami w ewidencji syntetycznej pozostałych środków trwałych prowadzonej przez Wydział Finansowo-Księgowy;
-
okresowe uzgadnianie z komórkami organizacyjnymi stanu wyposażenia pomieszczeń w pozostałe środki trwałe;
-
wystawianie wewnętrznych dowodów księgowych OT w zakresie przychodu środków trwałych, których nabycie lub wytworzenie zostało powierzone Wydziałowi Obsługi Administracyjnej i Informatycznej;
-
wnioskowanie o likwidację zużytych lub zniszczonych środków trwałych i pozostałych środków trwałych, których gospodarowanie zostało powierzone Wydziałowi Obsługi Administracyjnej i Informatycznej;
-
wystawianie wewnętrznych dowodów księgowych PT i LT w zakresie rozchodu środków trwałych i pozostałych środków trwałych, których gospodarowanie zostało powierzone Wydziałowi Obsługi Administracyjnej i Informatycznej;
-
przyjmowanie pisemnych zgłoszeń dotyczących przemieszczenia środków trwałych i pozostałych środków trwałych pomiędzy użytkownikami lub komórkami organizacyjnymi;
-
wystawianie wewnętrznych dowodów księgowych MT dokumentujących zmianę miejsca użytkowania środka trwałego lub pozostałego środka trwałego;
-
sprawowanie nadzoru w zakresie gospodarki majątkowej;
-
uczestniczenie w rozliczeniu inwentaryzacji;
-
prowadzenie dokumentacji dotyczącej indywidualnej odpowiedzialności materialnej za powierzony majątek;
-
bieżące uaktualnianie danych ewidencyjnych m.in. w oparciu o wyniki inwentaryzacji, protokoły kasacyjne i zgłoszenia przemieszczeń majątku.
W ramach Wydziału Obsługi Administracyjnej i Informatycznej funkcjonują Zespół Informatyków, którego pracą koordynuje wyznaczony pracownik zespołu oraz Archiwum Zakładowe. Kierownik Archiwum Zakładowego podlega bezpośrednio Dyrektorowi Wydziału Obsługi Administracyjnej i Informatycznej.
Zadania Archiwum Zakładowego określa instrukcja archiwalna stanowiąca załącznik nr 6 do Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych.