URZĄD STANU CYWILNEGO

97-200 TOMASZÓW MAZOWIECKI
ul. Św. Antoniego 42
pokój nr 4
tel. (44) 724 22 79 wew. 24

 

Ustawa z dnia 28.11.2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2014, poz. 1741 ze zm.).

 

Zgłoszenie zgonu, który nastąpił na terenie gminy miejskiej i wiejskiej Tomaszowa Mazowieckiego należy dokonać w Urzędzie Stanu Cywilnego w Tomaszowie Mazowieckim w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu. Jeśli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.

Zgłoszenia zgonu dokonuje najbliższa rodzina osoby zmarłej: małżonek, zstępni, wstępni, najbliżsi krewni lub powinowaci przedstawiając:

  1. kartę zgonu wystawioną przez podmiot wykonujący działalność leczniczą
  2. do wglądu dowód osobisty osoby zmarłej,
  3. do wglądu dowód osobisty małżonka osoby zmarłej, jeśli zmarły pozostawał 
    w związku małżeńskim,
  4. do wglądu dowód osobisty osoby zgłaszającej zgon,
  5. książeczkę wojskową osoby zmarłej, jeżeli osoba ta podlegała powszechnemu obowiązkowi obrony,
  6. zgoda na pochowanie, jeżeli okoliczności zgonu były poprzedzone postępowaniem przez organ państwowy.

 

W celu usprawnienia rejestracji zgonu, osoba zgłaszająca powinna znać informację na temat daty i miejsca ślubu oraz nazwiska rodowego matki osoby zmarłej.

 

Po dokonaniu rejestracji zgonu, wydawany jest jeden bezpłatny odpis aktu stanu cywilnego.